Utjecaj društvenih mreža na samopouzdanje

Društvene mreže nesumnjivo imaju negativan utjecaj na ljudsko samopouzdanje čega ljudi često nisu svjesni. Čini se kako vlada nesvjesnost oko toga u kojoj količini društvene mreže promoviraju nerealne standarde ljepote koje ljudi stalno pokušavaju doseći. Razlog tomu jest strah od osuda, izopćenja iz društva i nezadovoljstvo svojim izgledom.
Iako su ljudi oduvijek zaokupljeni svojim statusom, položajem u društvu i izgledom, danas se za sve traži „potvrda“ preko društvenih mreža. Pritisak je na ljude sve veći i veći, a problem je što se osobe danas ne moraju truditi biti prihvaćene samo u realnom svijetu, već je tu i virtualni svijet. Naime ljudi danas sebe vrednuju i „ocjenjuju“ prema broju „lajkova“, komentara i pratitelja koje imaju na društvenim mrežama te ne objavljuju nešto (čak i ako im se to sviđa) ako misle da to neće biti popraćeno velikim brojem odobravanja pratitelja na Instagramu ili prijatelja na Facebooku. Ono što društvo ne shvaća jest da društvene mreže iznova nameću nove standarde ljepote jer to znači i više novca. Ljudsko se tijelo prikazuje kao objekt koje se stalno procjenjuje i vrednuje te koje stalno mora težiti nametnutom savršenstvu. Budući da slika vrijedi tisuću riječi, fotografije su najuvjerljiviji „alat“ koji će natjerati osobu da kupi određeni proizvod za ljepotu. Iako je većina ljudi svjesna da su sve te fotografije po nekoliko puta dotjerane Photoshopom, i dalje ih to ne sprječava da kupuju masu proizvoda kako bi unaprijedili svoj izgled i izgledali kao na slici. Na kraju cijeli proces vodi do novog razočaranja jer nitko uživo ne može izgledati kao na društvenim mrežama, a to onda vodi do kupnje nekog novog proizvoda te se osoba nađe u začaranom krugu iz kojeg ne može izaći.
Međutim nije problem samo u tome što su ljudi opsjednuti svojim izgledom, već što nezadovoljstvo (koje iz toga proizlazi) može uzrokovati značajne psihičke poremećaje kao što su anoreksija, bulimija, depresija, itd. Iako se katkad čini kako su društvene mreže postale „otvorenije“ i prihvaćaju različitosti (plus-size modeli, homoseksualne osobe, transvestitne osobe), to je zapravo još jedan trik i način manipuliranja ljudima. Većina osoba pokazuje svoje navodno samopouzdanje na društvenim mrežama, postaju potpuno iskreni i otvoreni te ih nije sram ničega. Međutim to je samopouzdanje potpuno lažno jer ovisi tek o podršci drugih ljudi preko društvenih mreža, a smanjivanjem „lajkova“ i komentara, lažno samopouzdanje pada u vodu. Iako su društvene mreže u mnogočemu korisne, treba biti pametan i savjestan pri njihovom korištenju kako bi se izbjegle sve zamke u koje je moguće „upasti“.
Naposljetku važno je ne odnositi se prema sebi kao objektu, imati samopouzdanja i biti zadovoljan u svom tijelu zbog sebe te se osjećati vrijedno neovisno o drugima i njihovim komplimentima. Također važno je razumjeti da je ljudsko tijelo promjenjivo – ono se mijenja iz godine u godinu te je nemoguće, a i nepotrebno pokušavati zaustaviti prirodan proces starenja. Standardi ljepote koji se nameću na društvenim mrežama dizajnirani su tako da su uvijek nedostižni, a virtualan svijet nikad ne može biti realnost. Što prije to ljudi shvate – bolje za njih.

Dora Erceg

Comments are closed.

Proudly powered by WordPress | Theme: Baskerville 2 by Anders Noren.

Up ↑