Upoznajte Ana-Mariu, predanu studenticu koja svojim znanjem i entuzijazmom pomaže kolegama u savladavanju akademskih izazova.

Inspirativna priča o demonstratorici na Filozofskom fakultetu u Osijeku

Ana-Maria Antolović studentica je prve godine diplomskog studija engleskog jezika i književnosti te hrvatskog jezika i književnosti nastavničkog usmjerenja na Filozofskom fakultetu u Osijeku. Svojim predanim radom i entuzijazmom Ana-Maria obavlja posao demonstratorice na Filozofskom fakultetu u Osijeku. U toj ulozi Ana-Maria ne samo da pomaže svojim kolegama u savladavanju zahtjevnog gradiva već i unosi inovativne metode te se neumorno zalaže za poboljšanje procesa učenja. U ovom intervjuu saznat ćemo nešto više o njezinu svakodnevnom radu, izazovima s kojima se susreće te kako uloga demonstratorice doprinosi njezinom osobnom i profesionalnom razvoju. Nadamo se da će vam kolegičina iskustva i savjeti biti inspirativni i korisni, posebno za one koji razmišljaju o preuzimanju slične uloge.

Možeš li nam reći nešto o svom akademskom putu i što te je motiviralo da postaneš demonstratorica?

Oduvijek sam htjela biti profesorica te sam zato upisala Filozofski fakultet, ali sam mislila da ću predavati u osnovnoj ili srednjoj školi. Na drugoj godini jedna mi je kolegica rekla da bi bilo korisno postati demonstratorica ako bih ikada htjela postati profesorica na fakultetu. Meni se stvarno svidjelo kako jedna profesorica predaje, kakav stav ima i kakvu atmosferu stvara na nastavi pa sam ju odlučila pitati za demonstraturu i već sada dvije godine radim kao demonstratorica na fakultetu. Za posao demonstratorice najviše me motiviralo okružje na fakultetu. Tamo je opuštenija atmosfera nego u osnovnim i srednjim školama te su studenti ozbiljniji i posvećeniji radu.

Kako student može postati demonstrator na fakultetu?

Postoje različiti načini na koje student može postati demonstrator na fakultetu. Student može postati demonstrator na fakultetu ako samostalno izrazi interes profesoru za tu ulogu ili ako profesor upita studenta želi li obavljati taj posao. Nakon tog koraka, student se pridružuje u Studentski servis, ako već nije njegov član, dobiva ugovor i dogovara s profesorom svoje obveze prije nego što započne s radom.

Koje su glavne odgovornosti koje obavljaš kao demonstratorica na fakultetu?

Te odgovornosti variraju ovisno o profesoru, no do sada sam uglavnom vodila vježbe i predavanja zajedno s profesoricom. Također, organizirala sam konzultacije na kojima su studenti dolazili pisati dodatne zadatke ili sam im samo pojašnjavala gradivo. Davala sam i instrukcije te sam pomagala profesorici u raznim zadacima.

Po tebi, koje bi vještine trebao imati jedan demonstrator?

Demonstrator bi trebao posjedovati različite vještine kako bi uspješno obavljao svoje zadatke. Na primjer, ključna je komunikacijska sposobnost jer je jasno i efikasno prenošenje informacija studentima od iznimne važnosti. Također, demonstrator mora imati duboko razumijevanje predmeta kojeg demonstrira kako bi mogao povezati teorijske koncepte s praktičnim primjerima i primjenama. Osim toga pedagoške su sposobnosti bitne jer omogućuju prilagodbu stilova podučavanja različitim stilovima učenja studenata, no te sposobnosti najčešće se razvijaju tijekom iskustva demonstriranja. Organizacijske sposobnosti isto su važne za planiranje i pripremu materijala. Još je važna sposobnost rješavanja problema jer demonstrator mora brzo i efikasno reagirati na nepredviđene situacije ili pitanja koja se mogu pojaviti tijekom nastave.

Kako balansiraš između svojih studijskih obaveza i svoje uloge kao demonstratorice?

Profesorice mi tu puno pomažu. Ako zaista ne mogu doći ili obaviti nešto, to zaista nije problem. Do sada se pokazalo da se termini demonstracija često poklapaju s danima kada nemam važnih školskih obveza, kao što su zadaće, kvizovi ili analize književnih djela koje smo trebali pročitati i obraditi.

Koji su najveći izazovi s kojima se susrećeš kao demonstratorica i kako prevladavaš te izazove?

Iskreno, sada već nemam izazova jer mi je sve vrlo zanimljivo te sam se već uhodala. Međutim, sjećam se prvog semestra kad sam počela raditi kao demonstratorica i najveći problem bila mi je anksioznost, posebno pred studentima i profesoricom. Nisam znala kako se postaviti, ali nakon nekog vremena počela sam se osjećati opuštenije i sada obavljam tu ulogu bez ikakvih poteškoća.

Koji su tvoji planovi nakon završetka studija i kako misliš da će ti iskustvo u ulozi demonstratorice pomoći u tome?

Jedan od planova mi je upisati doktorat i pokušati se zaposliti na fakultetu. Mislim da mi ovo iskustvo pruža snažnu podlogu jer pokazuje moju predanost radu, želju za postizanjem visokih standarda u predavanju te mi pomaže u stvaranju korisnih poznanstava.

Koji bi savjet dala studentima koji razmišljaju o tome da postanu demonstratori?

Ohrabrite se i pitajte profesore kod kojih biste željeli demonstrirati. Najgore što vam mogu reći je ne, ali uvijek će se cijeniti vaš trud i volja. Demonstratura pruža jedinstveno iskustvo i stvarno možete puno naučiti od profesora.

Razgovarala Erna Majer

Izvor naslovne fotografije: osobna fotografija Ana-Marije Antolović

Comments are closed.

Proudly powered by WordPress | Theme: Baskerville 2 by Anders Noren.

Up ↑