Na početku 9. ciklusa Otvorenog četvrtka 29. listopada 2020. godine profesorica Filozofskog fakulteta Ana Babić Čikeš održala je predavanje vrlo popularne tematike koje je bilo odlična uvertira u novi ciklus predavanja ove akademske godine. Predavanje se održalo u prostorijama Fakulteta s ograničenim brojem sudionika s obzirom na pandemiju koronavirusa, no predavanje se moglo pratiti i na daljinu.
Prije početka predavanja mogli smo saznati da je profesorica Babić Čikeš nositeljica kolegija s područja razvojne psihologije i psihološkog savjetovanja, dok se istraživanjem bavi ponajviše u okviru emocionalne inteligencije, no istražuje i pozitivan razvoj mladih, nove riziike ponašanja mladih i nasilje nad starijim osobama. Također članica je tima za psihološke krizne intervencije u sustavu osnovnog i srednjeg školstva te je licencirani kognitivno-bihevioralni terapeut, a aktivna je i u psihološkom savjetovalištu za studente našeg Sveučilišta. Ovakvom najavom slušatelji su se mogli samo još više zainteresirati za predavanje profesorice koja je svestrana i uspješna upravo u okviru teme o kojoj će govoriti, ali i znatno izvan nje.
U uvodu profesorica je naglasila činjenicu da se zanimanje za emocionalnu inteligenciju u Hrvatskoj pojavilo krajem 90-ih godina 20. stoljeća jer je ukazivala na to da se pojedinac može suočavati s problemom na osnovi nečega što nije klasična inteligencija već emocionalna, i time se emocije nakon dugo vremena počinju znanstveno proučavati. Uz to širenju te ideje pridonijela je pojava interneta.
Nakon toga slušatelji su upoznati s definicijom emocionalne inteligencije – skup mentalnih sposobnosti povezanih s procesiranjem emocionalnih informacija. Prema modelu Mayera i Saloveya emocionalna inteligencija sadrži četiri razine sposobnosti: prepoznavanje i izdržavanje emocija, emocionalna facilitacija mišljenja, razumijevanje emocija i upravljanje emocijama. Postoje različiti modeli opisa emocionalne inteligencije koji uključuju neke sposobnosti koje mogu imati veze i s osobinama ličnosti.
Pitanje koje je općenito u znanosti prisutno, vezano uz pojam emocionalne inteligencije, jest doprinosi li ona pozitivno mentalnom zdravlju, kvaliteti odnosa, školskom, akademskom i poslovnom uspjehu. Upravo je to i bila tema predavanja – je li emocionalna inteligencija put ka sreći.
Jedan od problema proučavanja emocionalne inteligencije jest činjenica da je emocije teško mjeriti, a mjerenje je potrebno kao znanstveni dokaz pri donošenju određenih zaključaka. Iako se i dalje radi na unaprjeđenju testova, do sada je dokazano da emocionalna inteligencija itekako utječe na kvalitetu života, pozitivno doprinosi mentalnom zdravlju, kvaliteti odnosa, školskom, akademskom i poslovnom uspjehu.
Da je ova tema zaista zanimljiva i široko primjenjiva, moglo se zaključiti iz rasprave na kraju predavanja kada su slušatelji postavljali pitanja vezana uz emocionalnu inteligenciju i obrazovanje, odgoj, javni život i spolne različitosti u emocionalnoj inteligenciji. Uz veliki broj primjera i objašnjenja profesorica je zasigurno ispunila sva očekivanja slušatelja koji su s predavanja otišli s novim ili upotpunjenim znanjem, ali i motivacijom za razvijanje emocionalne inteligencije radi poboljšanja kvalitete života jer emocionalna inteligencija nesumnjivo jest put ka sreći.
Ako želite znati više o predavanju, možete ga pronaći na youtube kanalu Filozofskog fakulteta:
Profesorici Babić Čikeš ovim putem želim zahvaliti na vrlo zanimljivom i korisnom predavanju te poželjeti sreću u njezinim nadolazećim predavanjima i istraživanjima!
Ana Dautović
Izvor naslovne fotografije: https://www.ffos.unios.hr/otvoreni-cetvrtak-predavanje-doc-dr-sc-ane-babic-cikes